Jag älskar Ari Gold

De senaste veckorna har jag plöjt de sex första säsongerna av tv-serien Entourage. I ärlighetens namn hade jag till en början helt fel uppfattning om serien. Med sitt fokus på filmstjärnan Vincent Chase och dennes kamrater/följe som lever ut Hollywood-drömmen var min första uppfattning något i stil med ”cool grabbig serie med snygga människor i lyxig tillvaro”. Ack så fel jag hade.

Visst är Entourage en cool och grabbig serie, och det finns gott om snygga människor i lyxig tillvaro, men i själva verket handlar serien om mycket mer. Det är en serie om relationer och vänskap. Om drömmar och livsmål. Om konflikter och interaktioner mellan vitt skilda personligheter. Det är en karaktärsdriven serie med mängder av karaktärer med flera lager. Till och med testosteron-pumpade Johnny Drama är lite mer än bara en stereotypisk karaktärisering.

Självdestruktiv och målinriktad, därefter slutar nog likheterna mellan mig och Ari.

Och så har vi Ari Gold. Manisk, hatisk och fullständigt vansinnig. Han är väl allt som jag inte är, och lite därtill. Helt kompromisslös, ett riktigt rövhål och fantastiskt målinriktad. Enda tillfällena då mina kärlek till Ari inte lyser stark är när min andrefavorit Lloyd (som är så söt att man bara vill nypa honom i kinderna) får ta lite för mycket skit.

Entourage är en mångt mycket bättre serie än jag på förhand hade trott. Konceptet kan förvisso kännas lite utarbetat efter sex säsonger men tack vare starka karaktärer, fantastisk dialog och lysande skådespel ser jag verkligen fram emot seriens sjunde säsong.

Etiketter: , , , ,

5 svar to “Jag älskar Ari Gold”

  1. Rasmus Says:

    Han är en sjukt trevlig karaktär i en superbra serie!

  2. Anders Brunlöf Says:

    Vem älskar inte Ari? Dock så tycker jag att senaste säsongen inleddes lite halvljummet. Dags att runda av snart nu tror jag.

    ”Let’s hug it out, bitch” 😉

  3. Andreas Berg Says:

    Rasmus: Haha, trevlig vet jag inte om jag skulle använda i samma mening som Ari ;P

    Men jag har förstått att jag är långt ifrån ensam i min man crush ^^

  4. Rasmus Says:

    Trevlig kanske var lite fel ordval kanske. 😛

    Men precis, en riktig ”bromance” har man ju på snubben. 😉

  5. Rasmus Says:

    Förresten finns Entourage säsong 6 på Blu-ray nu, regionsfri! Ska bli riktigt trevligt när jag får hem den. 🙂

Kommentera

