Skitig Mortal Kombat-film inger förhoppningar

Snubblade över ett klipp (tack Johan/@spelradion) från vad som verkar vara en ny Mortal Kombat-film som inte verkar ha något gemensamt alls med de tidigare, horribelt misslyckade, försöken att göra film av spelserien. Jag är ärligt talat mållös (men fortsätter skriva ändå). Att döma av det här klippet skulle det här kunna vara en genuint snygg, cool och… bra film baserad på Mortal Kombat-spelen. Det förvånar mig lika mycket som det gör mig exalterad.

Men frågan är; är det ens en riktig film? Mina tafatta försök att hitta svar gav ingen klarhet i det hela. Men suget i magen uppmanar mig att jag _måste_ hitta svar. Någon som har svaren jag söker? Säg att det är en riktig film och inte något kortfilmsprojekt som aldrig blir mer än en retsam fingervisning mot något som skulle kunna bli så bra. Klippet hittar ni efter hoppet.

Get over here! För att hajpas lite extra; klassiska Mortal Kombat-temat i akapella-variant.

Etiketter: , ,

2 svar to “Skitig Mortal Kombat-film inger förhoppningar”

  1. Mike Says:

    Kanske inte är så mkt info och du känner säkert redan till den men klippen är for real iaf:
    http://www.imdb.com/title/tt0293429/
    http://en.wikipedia.org/wiki/Mortal_Kombat_%282010_film%29#Sequel

  2. Andreas Berg Says:

    Japp, hittade imdb-länken och wiki-sidan men kunde inte med säkerhet säga att det rörde sig om samma projekt. Speciellt eftersom det verkade vara mycket strul som kretsade kring produktionen av filmen som de länkarna syftar till. Stämmer det att det är samma film och den är på gång är det ju dock underbara nyheter, även om 2013-årtalet på IMDB skrämmer mig :S

Kommentera

