Äventyr i Azeroth: Välkommen till #twitterguild

Det finns väl två saker som pekar på att jag börjat spela WoW igen. Först och främst det uppenbara i att jag redan berättat att jag gör det här på bloggen. Och sen att det sedan dess har varit en av mina glesaste veckor på samma blogg på väldigt länge. Men, istället för att grubbla om det förflutna slår jag slag i saken istället och bjuder på inlägg om WoW. Det bästa av båda världar, tycker ni inte?

Först ut har vi en av de stora anledningarna till att jag valde att återvända till Azeroth just nu. Det stavas Societas Twitterae och är inget mindre än ett helsvenskt #twitterguild.

Det är @emmyz och @gamingmama som drog igång hela cirkusen och det var många som inte var sena på att haka på. Sedan dess har vissa powerlevlat upp sina karaktärer till att närma sig 40-snåret medan andra, som jag, tagit det lite lugnare och bara nyligen börjat ta sina första trevande steg i spelets instanser.

Sploink heter min Gnome Rogue som blev den första, och hittills enda, karaktären att ansluta sällskapet från min sida. Han har hittills provat på hur det är att slåss mot Horde-fulingar på RP-servern Darkmoon Faire där vi håller till i sina första Battlegrounds i Warsong Gulch (med ganska goda resultat till och med) och så sent som igår stod han första gången öga mot rumpa med VanCleef själv i första instansen Deadmines. Loot blev det också, som ni kan se i WoW-feeden på bloggen, och en ny kniv, ett nytt svärd och ett par nya brallor kunde inkasseras.

Säg hej till Sploink. Engineer by day. Backstabbing bastard by night.

Rogue råkar vara den enda klassen som jag inte har levlat mycket alls tidigare (näst minst är hunter som stannat på 49, resten är redan i Outland eller senare) och jag har faktiskt förvånansvärt kul med mina lille backstabber. Vi får se hur länge intresset för att dps:a (något som jag aldrig fastnat för, healer och tank har alltid varit mer spännande) håller sig uppe men fortsätter jag ha så kul med att sticka kniven i ryggen på Horde-spelare lär PVP-delen hålla intresset vid liv ett bra tag till. Om inte annat som avkoppling mellan Lich King-försöken och Arena-drabbningarna på mina mains.

Inte minst för att det är en fasansfullt trevlig samling människor som hittills anslutit till Societas Twitterae.

Etiketter: , , , , , , , , , , , ,

Kommentera

