Halo: Reach beta dag 4

Det blev inget Halo: Reach-spelande igår så därför passar jag på att spendera dagens inlägg genom att börja gå igenom de olika Armor Abilities som finns och mina tankar kring dessa.

Armor Abilities i Halo: Reach är ett sätt att få föremålen som vi redan är bekanta vid (osynlighet, sköld och så vidare) mer användbara och framförallt inte sluta som något du tänkte ”använda när det verkligen behövs” men som du aldrig hinner med innan du dör. Istället är de inbyggda i rustningen, och det finns fyra stycken i betan att välja mellan med olika styrkor och svagheter. Vi börjar med en klassiker.

Active Camoflage

Den förmågan som jag använt klart minst är också den enda som funnits med sedan det första Halo-spelet. Till skillnad från den tidsbegränsade, och sedan förbrukade, osynligheten från tidigare har vi här dock möjligheten att sätta på och stänga av den precis som man själv känner för. Den stora fördelen är att när du inte använder Active Camoflage så laddas dessutom förmågan upp igen så att du kan använda den igen senare (precis som alla andra förmågor också fungerar i Halo: Reach). En annan nyhet är att radarn nu blir helt galen när du, eller någon annan i din närhet, använder Active Camoflage.

Omdöme: Det finns klara användnings-områden för Active Camoflage. Personligen föredrar jag en mer direkt approach när jag spelar Halo och väljer oftast bort Active Camoflage. I en hektisk strid kring till exempel flaggan i 1 Flag CTF är dock en person under Active Camoflage ett dödlig tillskott. Utöver att göra striden än mer svårnavigerad genom att röra till det på alla spelares radar ges det oftast utmärkta tillfällen att gå in och lönnmörda någon spelare. Nackdelen är dock givetvis att man genom att slå ut radar-funktionen dels uppmärksammar spelare om sin närvaro (vilket försvårar möjligheten att ta död på en ensam spelare medan man är halv osynlig) och att man dessutom inte själv har koll på om någon kommer nära.

Liknande tittar på de andra Armor Abilities som finns i betan kommer i framtida inlägg.

Resultat från dag 4 av betan:

  • Inga spelade matcher.
Annonser

Etiketter: , , , ,

Ett svar to “Halo: Reach beta dag 4”

  1. Halo: Reach beta dag 5, 6, 7 & 8 « Ett glas juice Says:

    […] det och en uppsving såhär de sista dagarna som betan håller på. Fram tills dess fortsätter vi där vi lämnade av sist och tittar på resterande Armor […]

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: