Halo: Reach beta dag 3

Beslutade mig för att under dagen fokusera primärt på att testa Slayer Arena; en ny ”playlist” där man rankas och delas in i divisioner beroende på ens framgångar i lagbaserade Slayer-omgångar. Spelar man minst tre matcher under en dag får man en rank och sedan om man fortsätter spela under kommande dagar delas min in i en divison. Ett spännande upplägg som har potential att bli riktigt intressant för de mer tävlingsinriktade Halo-spelarna.

Det började faktiskt riktigt bra också. Jag fortsätter att köra på min nuvarande Armor-favorit i Armor Lock och trivs väldigt bra med den. Dessutom har jag samlat på mig tillräckligt med CR (spelets valuta som man får utdelat efter varje match och går upp i rank samt kan inhandla nya delar till sin utrustning med) för att skaffa två schyssta armskydd samt ett bröstskydd. Det är lite synd dock att valmöjligheterna är så få här, där det i princip alltid bara finns någon enstaka del att köpa på den ranken man är. Förhoppningsvis blir det mer valmöjligheter på det vid senare ranker och i fullversionen.

Resultat från dag 3 av betan:

  • Arena: Team Slayer på Powerhouse. Jag börjar dagens session med en _riktigt_ spännande match. 50-47 i en match som vi lyckades vända efter en bedrövlig start. Jag hade bästa insatsen i vårt lag också med 22 kills och en K/D ratio på +5.
  • Arena: Team Slayer på Sword Base. 49-32 i en ganska ojämn historia där jag och en av mina lagkamrater är de enda som får ett bra resultat. 16 kills +7 K/D ratio slutar jag på. En bra början på dagen som sagt!
  • Arena: Team Slayer på Powerhouse. 50-43 och en solid insats från alla i laget. Min personliga poäng är dock bara knappt godkänd med 12 kills och 0 i K/D ratio, men tack vare bra lagkamrater slutade det med vinst nummer tre för dagen.
  • Arena: Team Slayer på Powerhouse. 50-46 och ytterligare en vinst för dagen. Jag lyckas dock vara ganska anonym med 7 kills men med +1 i K/D ratio slutade jag med att i alla fall hjälpa laget till vinst. Om än bara lite ^^
  • Arena: Team Slayer Pro på Sword Base. 50-46 igen men denna gång en bara dålig match för min del. Första gången jag provar Team Slayer Pro och det tog sin tid att vänja sig. Med relativt duktigt motstånd och förvirring från min sida blev i alla fall inte min -4 K/D ratio något som förhindrar dagens femte seger.
  • Arena: Team Slayer på Powerhouse. 42-50 blev första förlusten för dagen. Sista matchen jag kör i Arena-läget efter ännu en underkänd insats med hela -6 i K/D ratio. Usch.
  • 1 Flag CTF på Powerhouse. 0-2 och vi blev totalt överkörda. Nuff said.
  • King of the Hill på Powerhouse. 101-150 efter att motståndarlaget kör över oss totalt från att ha legat under ganska stort halvvägs igenom matchen. Ett bevis på att bra lagspel kan vända även de mest hopplösa matcherna.
  • 1 Flag CTF på Sword Base. 0-0 blev resultatet i en av mina favoritmatcher för dagen. Väldigt jämnt med två riktigt bra försök att ta flaggan från vår sida som tyvärr inte gav resultat. K/D ratio på +6 och flera snygga multikills vid flaggan ger ett leende på mina läppar trots att sista matchen inte blev en vinst 🙂

Så snart som möjligt ska jag försöka få upp lite bilder och videoklipp från matcherna också ^^

Etiketter: , , , , , , , ,

Kommentera

