Halo: Reach beta dag 2

När betans första teknikstrul har lösts, eller åtminstone var frånvarande under min spelsession, så går formen ner i backen. Några riktigt usla insatser från min sida och några med väldigt duktigt motstånd slutade i en förlustsession utan större undantag. Men Jetpacken får idag se sig slagen av en än roligare och fiffig liten power-up.

Det beror kanske lite på att vi i tre matcher blev fyra mot tre till vår nackdel på grund av att en av våra lagkamrater blev nedkopplade. Men överlag talar statistiken sitt tydliga språk.

Jag såg dock till att hårdtesta den nya sköld-power-upen som introducerats i Halo: Reach. Genom att använda sin specialförmåga när man valt Armor Lock så låser man fast sig själv i en position där man varken själv kan göra något samtidigt som dina fiender inte kan skada dig. Det hittills bästa användandet för denna som jag funnit är när man har ett svärd eller hammaren och låser sig i läget för att sedan släppa upp vid lagom tillfälle och banka ner sin förvånade motståndare. Mer information och intryck om alla armor abilities kommer i framtida inlägg, men klart är att nuvarande favoriten är armor lock ^^

Resultat från dag 2 av betan:

  • Arena: Team Slayer på kartan Powerhouse. Började dagens session med en total förnedring. Förlust 18-45 där jag inte gjorde mycket väsen av mig alls. Med en disconnectad spelare och en inaktiv blev det dock svårt för oss två ensamma att motverka den totala slakten.
  • Stockpile på kartan Powerhouse. En till förnedring. 2-10. Jag tog inte en enda flagga.
  • 1 Flag CTF på kartan Powerhouse. Förnedring tre för dagen. 0-2. Vi var inte i närheten av att ta motståndarnas flagga.
  • Team Slayer på kartan Powerhouse. Ett ljus i mörkret. Vi dominerar matchen som slutar 50-29. En andraplacering från min sida men vi var tre pers som alla hjälpte till bra med vinsten.
  • Stockpile på kartan Powerhouse. En ganska jämn match där en i motståndarlaget dock visar var skåpet ska stå. Slutar 7-10. Jag med fyra flaggor fångade och en ganska solid insats.
  • 1 Flag CTF på kartan Sword Base. Efter en förstarunda där vi håller galet tätt på defensiven, till en andrarund där vi är löjligt nära på att cappa deras flagga slutar matchen till slut med 0-1. Surt sa räven, men helt klart rättvist när motståndarlaget spelade mycket bra i de två sista rundorna.
  • Stockpile på kartan Sword Base. En hyfsat jämn match där vårt lags timing dock var helt fel och vi missade flera flaggor på grund av att motståndarlaget drog ut dem i sista sekunden. Min insats ska vi inte prata om. Uselt var ordet.
Etiketter: , , , , , , , , , ,

Kommentera

