Halo: Reach beta dag 1

Det är intressant med beta-versioner av spel. Inte ens en reklamjippo-beta som de Bungie släpper kommer fungera klockrent. Inte ens beta-versioner där utvecklarna _vet_ med 100% säkerhet att över hundra tusen spelare kommer koppla upp sig samma sekund som betan släpps fungerar klockrent. Men det är ju också väntat, och att jag efter några timmar framför Halo: Reach-betan inte spelat mer än fyra matcher talar sitt tydliga språk.

De fyra matcher som jag faktiskt fick möjlighet att spela var dock positiva upplevelser. Det är sannerligen en intressant utveckling av hur ett online-läge i en förstapersonsskjutare kan presenteras. Vi har en typ av erfarenhetspoäng som dels gör så att man går upp i rank men som även kan användas för att köpa delar till sin utrustning. Vi har valmöjligheter med olika paket med utrustning som kan väljas och bytas ut varje gång du dör. Vi har nya och förbättrade vapen, vi har nya och förbättrade förmågor och vi har jetpacks.

Efter fyra matcher vill jag bara ha mer mer mer av allting. Jetpacksen var sagolikt roliga och extremt effektiva att använda i den Oddball-match som jag dominerade (enda matchen av fyra som jag faktiskt vann) och förmågorna har verkligen alla sina användningsområden. Mer ingående detaljer om allting från Halo: Reach-betan kan du vänta dig att få läsa här på bloggen med dagliga uppdateringar under de cirka två veckor som betan håller på.

Räkna med en hel del screenshots och videoklipp också så snart jag får grepp om hur allt det där fungerar.

Resultat från dag 1 av betan:

  • Förlust i nya spelläget stockpile på kartan Sword Base. Jag var den som tog flest flaggor i laget dock.
  • En andraplacering i Slayer på kartan Powerhouse. Extremt jämn match men en double kill från vinnaren när vi båda var på 23 kills snuvade mig på segern.
  • Oddball på Powerhouse. Jag tog ledningen tidigt och efter att jag bytte load out till jetpack-varianten lyckades jag dominera matchen.
  • Team Slayer i Arena-läget på kartan Sword Base. Jag och mina lagkamrater gjorde ganska dåligt ifrån oss och blev krossade. Slutade i alla fall som bäst av de sämsta ^^

Fotnot: Det här blir bloggens 100:e inlägg. Hipp hipp hurra! Och så vidare 😀

Etiketter: , , , , , , , , , ,

2 svar to “Halo: Reach beta dag 1”

  1. Farbror Atlas Says:

    Grattis! 🙂

  2. Andreas Berg Says:

    Tackar ^^

Kommentera

