Indie-tipset: Eternally Us

Om det finns en genre vars spel jag nästan alltid faller pladask för så är det klassiska peka-och-klicka-äventyr. De som följer mig på twitter vet att jag är på väg att klara Tales of Monkey Island och Telltales samlade verk är något av det bästa som hänt spelbranschen på många år. Att då Eternally Us bjuder på en kort men vacker dos peka-klicka såhär dagen efter valborgsfirande är tillräckligt för att lyckas charma mig. Bakom barnsligt enkla pussel och begränsat extremlinjärt upplägg gömmer sig nämligen en väldigt vacker historia i mysig pixelskrud. Det kommer inte ta dig lång tid att klara, och det revolutionerar vare sig med speldesign eller historieberättande. Men det bjuder på en underskön liten kärlekssaga med förvånansvärt bra röstskådespel i en charmig och genomtänkt förpackning.

Ladda ner Eternally Us helt gratis genom att klicka här!

Etiketter: , , , ,

2 svar to “Indie-tipset: Eternally Us”

  1. Farbror Atlas Says:

    Spelade igenom det häromdan. Mysigt och lite lagom pretto utan att överdriva. Jag gillar verkligen den här typen av peka-klicka-indie. Ovanligt bra röstskådespeleri som du nämner hjälper också till.

  2. Andreas Berg Says:

    Det jag saknar är någon form av utmaning alls, men annars är jag helt med dig. Jag tror att peka-och-klicka frodas väldigt bra i mindre portioner, synd bara att röstskådespel som detta har är väldigt sällsynt på indie-sidan (av vad jag hittills upplevt).

Kommentera

