I förberedelse för Halo: Reach

Det är inte helt utan anledningen som jag slänger upp en urusel mobiltagen bild som toppbild till dagens blogginlägg. Idag damp Halo: ODST ner i brevlådan (japp, jag är så sen med att köpa det) och det egentligen av en enda anledning.

På måndag drar den öppna betan för Halo: Reach igång och för att få tillgång måste man ha legat med Brian Jarrard eller ha ett exemplar av ODST (vilket tror du stämmer in på flest spelare? han är ju rätt så söt den där Brian). Eftersom jag själv inte har legat med någon amerikan över huvud taget, allra minst Jarrard själv, så fick jag köpa ett exemplar av Halo: ODST.

Varför just stackars Brian? För att han är den enda från Bungie jag träffat personligen och därmed kan namnet på på rak arm. Det finns inget som säger att han är speciellt lösaktig egentligen, faktiskt.

Så. Nu är det dags för pepp. Tre dagar kvar tills det är dags att gräva ner sig i ännu en Halo-beta, om det blir i närheten av lika kul som under Halo 3-betan kommer vi ha en tid att se fram emot. Vilka är med mig? (=har inte tröttnat på Halo riktigt än utan kan tänka sig en titel till innan det börjar bli Call of Duty av det hela).

Etiketter: , , ,

4 svar to “I förberedelse för Halo: Reach”

  1. Gustav Says:

    Reach är det första Halo-spelet som rent multiplayermässigt ser ut att bli riktigt jäkla kul. Synd bara att det skulle ta så lång tid innan de faktiskt lyckas göra ett flerspelarläge som kan konkurrera med de som finns på PC. 😉

  2. Andreas Berg Says:

    Bungie har ju ändå alltid varit i fronten av konsol-online-fps men jag kan hålla med dig att det har funnits mycket från PC-världen som fortfarande saknats i Halo-spelen. Men med Reach verkar de snarare ha potential att driva utvecklingen framåt, inte bara på konsol-sidan utan även på pc-sidan i och med många av de ambitioner de har med flerspelarläget i Reach.

    För mig, dock, handlar det primärt om att kunna snipa någon medan jag flyger med en jetpack, Tribes ftw! ;P

  3. Anders Brunlöf Says:

    Bytte in mitt exemplar av ODST efter jag recenserat det. Undrar om jag lämnade den dära beta-nyckeln i fodralet..?

  4. Andreas Berg Says:

    Det är tyvärr som med Crackdown att man kommer åt betan via spelets meny, så utan spelet har du ingen beta-invite (såvida du inte får nyckel från annat håll ^^).

Kommentera

