Maraton-tisdag: Carnivale

Ibland är det trevligt med ett flexibelt schema. Som när en av kompisarna kläcker ur sig; ”är det inte någon som är sugen på att se hela första säsongen av HBO-serien Carnivale någon dag i veckan?”.  Då är det härligt att kunna haka på, hur okristligt tidigt jag än måste dra mig ur sängen.

Just Carnivale är en serie som jag länge gått och längtat efter att ta mig tiden att se. På senare tid har dock tidsfördelningen till fördel för serier blivit allt mindre och mindre (jag har fortfarande inte sett säsong fyra av världens bästa serie Dexter, vilket är synd och skam och jag borde skämmas). Då är det trevligt med ett tillfälle där man kan ta sig en hel dag och i ett svep kan kolla igenom hela alltet.

Husguden Dexter Morgan med vänner.

Den första säsongen av Carnivale ska i alla fall om cirka en timme avnjutas i sin helhet. Det kommer bli god frukost, härligt sällskap och en dag fylld med vad som verkar vara en helt fantastisk tv-serie. För alla er som har möjligheten att sätta av en dag åt kortare maraton-åtaganden, som att till exempel se en hel film-, tv-serie eller spela igenom något schysst spel, rekommenderar jag att ta er den tiden någon gång. Gärna tillsammans med goda och likasinnade vänner. Det blir ännu roligare då.

Etiketter: , ,

2 svar to “Maraton-tisdag: Carnivale”

  1. Gustav Says:

    Undrar om jag ska ta och ringa upp dig och spoila slutet av säsong 4 av Dexter. Nä, det kanske jag inte gör men om du inte ser den snart ligger du illa till. Det är nämligen seriens bästa säsong hittills.

  2. opassande » Blog Archive » Fildelning och den långa svansen Says:

    […] (men är verkligen värd att ses trots det). Jag blir lika glad varje gång någon upptäcker denna fantastiska serie, som då faktiskt får en aldrig så liten men ändå en chans att […]

Kommentera

