Leap of Faith – Healerns motsvarighet till Death Grip

Bildkälla

Kort notis om vad som kanske blir den coolaste healing-spellen i World of Warcraft post Cataclysm (nästa expansion).

Leap of Faith är mer eller mindre en exakt kopia av Death Knight-klassens Death Grip med skillnaden att den inte används på fiender utan istället på ens grupp- och raid-medlemmar. Det är präster (YAY!) som får leka med den nya ”Life Grip” (smeknamnet som Blizzard redan gett spellen) på level 85 när Cataclysm-expansionen har släppts. Jag och min main Alugrim gråter av lycka ^_^

Källa: Mmo-champion

Fotnot: Dessutom; Power Word: Barrier. Score!

Etiketter: , , , , , , , , ,

7 svar to “Leap of Faith – Healerns motsvarighet till Death Grip”

  1. Sebastian Magnusson Says:

    Damn, vad coolt! Jag ser dessutom utmärkta griefing-möjligheter med detta.

  2. Andreas Berg Says:

    Jag tänker mig att man lagom efter Gunship Battle (som exempel på ett bra ställe att använda den på) slänger sig över kanten, Leap of Faithar någon person i raiden man tycker mindre om och sen Levitatar sig själv. Rince and repeat ^____^

  3. Toby Says:

    Som någon som slutade spela WoW runt BlackWing Lair-tiden måste jag säga att jag inte fattar ett jota av vad som menas.

    What is a DeathGrip?

  4. Andreas Berg Says:

    Death Grip är en spell som Death Knights (nya klassen i Wotlk) kan använda för att ”dra till sig” en fiende. Det används i PvE för tanking (plocka upp en fiende som smiter ifrån gruppen av fiender man tankar, till exempel) och i PvP för att vara jävligt jobbig, typ 😛

    Leap of Faith skulle då istället användas för att dra till sig en medspelare om denna hamnar i eld eller annan fara, får aggro från en fiende och behöver komma bort eller i PvP för att dra bort från motståndarna så att denne får lite andrum. Eller som nämnt ovan för att dra med sig folk ner i stup eller göra annat lite jävligt 😉

  5. Toby Says:

    Då förstår jag. Tack för förklaringen 🙂

  6. Sebastian Magnusson Says:

    Känns som det kan vara intressant för kiting också. 2-3 Holy-präster som drar runt varandra eller en tank, men beror väl på vad det är för cooldown förstås.

  7. Andreas Berg Says:

    Jag såg kiting-förslaget nämnas på annan plats också och det känns även som ett fint användningsområde 😛 Nuvarande CD är 45s så det krävs ju dock några präster om man ska kunna göra det med någon högre frekvens. Men det kanske finns möjlighet att specca ner CD något i holy- eller disc-trädet ^^

Kommentera

