Polygon-onani: En studie i plump antydan

Med tanke på antalet reklamfilmer som redan släppts på temat är jag sen ute, men det var först i helgen som jag snubblade på den för mig första reklam-filmen för det kommande PSP-spelet Dead or Alive: Paradise. Och jag vet inte riktigt om jag ska vara road, äcklad eller bara allmänt orolig för spelnörd-släktets överlevnad.

Det verkar vara slut på ursäkter. ”Jag gillar Volleyboll-matcherna” hette det först. ”Det är roligt och beroendeframkallande att ta del av social-management-delen av spelet” var kanske ett mer substansfyllt påstående. Sen blev det officiella säljargumentet ”mängder av minispel”.  Det verkar som att Tecmo gett upp att försöka dölja spelets egentliga syfte, och enda skillnaden med rena erotik-spel verkar vara en väldigt plump antydan. Se själva.

Fighting the one eyed monster

Midnigh snack (pounding meat)

Spanking the monkey

Caught in the act (choking the chicken)

Om det inte framstår som uppenbart är alla klipp ovan väldigt uppenbara antydningar till manlig masturbation. Det är inte längre så att ursäkter behövs, åtminstone från Tecmos sida, utan spelets syfte är (äntligen?) väldigt genomskinligt. Hur ser själva spelet ut? Ta en titt nedan, minst lika intressant som reklamkampanjen är ju faktiskt spelets fysik. Då mer konkret bröstgupps-fysiken.

Jag vet ärligt talat inte vad jag vill säga, eller få sagt med inlägget, mer än att jag är förvånad över marknadsföringens tydliga budskap. För när det kommer till kritan och Dead or Alive: Paradise inte är mer än ett bärbart erotikspel, utan ursäkter som skulle kunna övertyga ens omgivning om att det finns andra anledningar till att spela, är frågan om man inte kan hitta mycket bättre? Kanske åtminstone ett spel med bröst som inte rör sig som vattenfyllda plastpåsar.

Etiketter: , ,

Kommentera

