Podradiotipset: Epic Battle Cry

Egentligen lyssnar jag inte så mycket på podcasts. Eller tittar på de som erbjuder video heller för den delen. Jag vet ärligt talat inte helt varför. Men hittar jag en podcast som faller mig mycket till smaken, något som inte händer ofta, så håller jag gärna fast vid den. Epic Battle Cry är en sådan podcast.

I korthet behandlar Epic Battle Cry intressanta och aktuella ämnen från branschen med ett väldigt starkt fokus på det som faktiskt betyder något, och lyckas undvika mycket av fluffet runtom. Blandat med en ständigt god och hjärtlig stämning samt en ordentlig portion humor gör varje dryga 40 minuter i veckan fullkomligt underhållande. Om du har intresse av att följa pålästa diskussioner om de absolut viktigaste ämnena för oss spelare rekommenderas en titt. Inte minst för att Entombed – I for an Eye som vinjett är ett stenhårt val.

Epic Battle Cry

Etiketter: , ,

Ett svar to “Podradiotipset: Epic Battle Cry”

  1. Andreas Berg Says:

    En lite rolig anekdot är att personen som skrivit texten till I for an Eye är Orvar Säfström (ja, SVTs filmkrönikan-Orvar) som även var del av Entombed en tid. Orvar som numera sysslar mer med spel än med film.

Kommentera

