Dragon Age: Choose my destiny!

Jag plockade med mig lite saker hem från Thailands-vistelsen, mer om det i ett senare inlägg, och i packningen följde som nämnt även ett exemplar av Dragon Age: Origins till PC. Naturligtvis var då det första jag gör när jag dragit mig upp i sängen efter att febern lagt sig att installera spelet och påbörja mitt episka äventyr. Eller mina, faktiskt. För just nu står jag inför ett vägskäl. Ett välbekant val, som alltid när jag ska spela rollspel. Två karaktärer, men bara en får äran att klara spelet först.

Så. Nu vill jag ha er hjälp.

I den ena ringhörnan står Aldurin. Adlig dvärg som sedan barnsben drömt att bli en ärofylld krigare. Värderar framgångar i strid, ett högt aktat anseende och nobla gärningar högre än monetära tillgångar. Drivs av att få bevisa för världen att han på egna, och inte genom sitt medfödda kungliga arv, meriter förtjänar en plats i fronten av armén. Fruktar dock magi och anser att dess utövare är roten till allt ont. Har viss förståelse för helande magi men skulle aldrig låta en magiker komma honom nära inpå livet utan ständig uppsikt.

Aldurin.

Och mitt emot har vi Aldurins raka motsats, Ezrila. Mänsklig magiker som strävar efter makt och styrka. Präglas av ett lömskt och planerande beteende där målet alltid är att få sin vilja igenom, och att därav ta ytterligare ett steg närmare att bli världens mäktigaste magiutövare. Ser alltid till sig själv först och tar inga beslut som inte direkt, eller indirekt genom någon form av manipulation, gynnar henne. Strävar efter att ta del av blodmagins förbjudna frukter och därigenom kunna ta sig närmare sitt mål.

Ezrila.

Här står jag. Med båda karaktärernas introducerande handlingar genomspelade och med tydliga karaktärsbakgrunder som jag tänker spela efter. Men jag kan för mitt liv inte bestämma mig vilken karaktär som lockar mest. Den ädla dvärgkrigaren eller den makthungriga magikern. Vad tycker du?

Om du vill följa mina framgångar eller lägga till mig som vän via Bioware Social Network hittar du mig här.

Etiketter: , ,

6 svar to “Dragon Age: Choose my destiny!”

  1. Linnea Nilsson Says:

    Jag håller på Ezrila i alla fall!
    Obstinat magiker som skiter i alla förutom henne själv är ju instant win! ;3

  2. Sebastian Magnusson Says:

    Oavsett övriga meriter kan jag avslöja att magiker generellt är mycket roligare att spela i Dragon Age.

  3. Andreas Berg Says:

    Sebastian: Det brukar vara så, vilket gör att det lutar åt att jag spelar henne först. Men samtidigt har jag nästan alltid lust att spela ”god” först och mer elak under andra spelomgången, vilket egentligen är det enda som talar emot min magiker som första karaktär 😛

  4. Pling Says:

    Tycker du ska spela Ezrila 😀

    av egen erfarenhet så lär du behöva en mage i ditt party 😉

  5. Andreas Berg Says:

    Det blir Ezrila! Har redan börjat arbeta mig in i Grey Wardens följe, och känner mig redan oerhört mäktig ^^

  6. Pling Says:

    Du har ett långt och härligt äventyr framför dig 🙂

Kommentera

