Spelsvulten

Abstinensen har börjat sparka igång. Det är som en törst som inte riktigt går att släcka. Ett sug som bara ökar av mina försök att stilla det. Det kliar i fingrarna och pirrar i ryggraden. Mina tummar gör konstiga cirkulära rörelser och långfingrarna rycker.

Speltarmen är hungrig, och fyra veckor utan några spel alls börjar ta ut sin rätt. Försöken till lösning heter Harpan, Kungen och MS Röj. Det är som att ge en kopp kaffe till en amfetamin-junkie. Läsandet om Heavy Rain, förändringar i WoW och vetskapen om att minst Dragon Age: Origins kommer följa med i packningen hem gör inte saken bättre.

Jag vill spela, nu.

Fotnot: Jag spelade faktiskt Guitar Hero på sådan där lustig arkadmaskin med Pop N Music-liknande knappar istället för gitarr, men det var nästan två veckor sedan det också. Annars tror jag faktiskt att jag kommer överleva de två sista veckorna också, jag har ju fortfarande inte röjt klart Storröjare på den här datorn…

Etiketter:

2 svar to “Spelsvulten”

  1. Gustav Says:

    Varför sjutton lyssnar du på allt tjafs om Heavy Rain? Det är Fahrenheit med ett lika taskigt skrivet manus. 😉

    Kanske ska komma igång med World of Warcraft igen snart, men det smärtar att veta att man ligger typ två expansioner efter alla andra. 😛

  2. Andreas Berg Says:

    Men, jag tyckte ju Fahrenheit var skitbra. Trots knas-slutet och att få QTE nertryckt i halsen tills man vill spy 😛 Egentligen var det bara själva superhjälte-fighten som jag inte riktigt köpte alls, resten av slutet var kanske inte bra men inte tillräckligt dåligt för att befläcka ett annars fantastiskt spännande spel ^^

    Tillbaks i Azeroth med dig! Jag boostar hela vägen! ;P

Kommentera

