Thailand: Bättre sent än aldrig (en kort uppdatering)

Jag har varit sagolikt usel på att uppdatera bloggen med saker från Thailand. Duktigare har jag varit med att preppa med fler inlägg att publiceras automatiskt framöver. Men jag lever i alla fall, och har inte spelat något, över huvud taget, sedan vi kom hit. Kanske mitt längsta totala speluppehåll på tio år (eller inte, men inte helt otroligt ^^).

Vi har det i alla fall fantastiskt bra här nere. Solen skiner, maten smakar underbart och Thailand är spännande att upptäcka. Vi landade i Bangkok för nästan två veckor sedan, snurrade runt där i fem-sex dagar och gick på marknader, tog pulsen på den svettiga och avgasfyllda storstaden och försökte hänga med i tempot där.

Sedan bar det med natt-tåg upp till Chiang-Mai där jag sitter nu. Sista kvällen innan vi ska ner igen och sedan vidare till soliga öar helt utan stress och istället med massvis sol, bad och avkoppling på stränder 🙂 Chiang-Mai är dock väldigt behagligt, inte lika tryckande hetta som längre söderut (vi är ganska långt norrut här) och med ett lugnare tempo i trafik och hur folk beter sig. Vilket passar mig utmärkt.

Har hunnit handla lite småsaker, vissa mer fascinerande än andra, men trots det håller budgeten ihop helt okej. Förhoppningen är att det ska finnas en del pengar kvar i slutet när vi sista dagarna besöker Bangkok igen och kan shoppa loss det som finns kvar av reskassan. Men inte på bekostnad av god mat och njutning fram tills dess 🙂

Spelbutiksutbudet är snålt och består till störst del av piratkopior sålda i stånd tillsammans med filmer och ruskigt billiga originalspel i liknande blandade mer seriösa butiker. Dragon Age: Origins eller Mass Effect 2 till PC i originalutgåva på engelska (samma som säljs i Europa skulle jag tro) för 175 svenska kronor är inte helt fel. Vi får se om det blir några spelköp eller om det får bli roliga inredningsprylar och nördsaker som pengarna dumpas på i slutet.

Men denna korta uppdatering blir lite lång, och jag tänkte inte sitta så länge här, så vi avslutar nu. Jag återkommer när jag har lite mer tid och inte känner mig fullt lika stressad över att behöva skriva ett givande blogginlägg (jag är på semester, trots allt ^^). Ha det gott så hörs vi snart igen!

Etiketter: , ,

4 svar to “Thailand: Bättre sent än aldrig (en kort uppdatering)”

  1. Alex Says:

    Låter härligt!! Ao nang är något du borde besöka underbar vacker stad, med fina öar längs havet.

  2. Andreas Berg Says:

    Alex: Det får nog bli nästa gång (men det blir också garanterat en nästa gång ^^) eftersom resten av vistelsen nu är mer eller mindre helt bokad 🙂 Men tack för tipset i alla fall!

  3. Jonas Says:

    Gött att höra att du har det bra vännen!
    Ta det lugnt i stora doser å njut av livet, det är du värd!
    Hörs när ni kommer hem =) Hälsa Linnea!

  4. Andreas Berg Says:

    Vi har det strålande här nere, hoppas ni har det bra allihopa hemma i sverige också 🙂
    Men jag skulle ljuga om jag hävdade att jag inte saknar hemmet lite, ska fortsätta njuta men samtidigt se fram emot att komma hem till vännerna 🙂

Kommentera

