Om tv-spel vore verklighet: Introduktion

Om tv-spel vore verklighet är en bloggserie som säger ”tänk om…”. Tänk om Link fanns på riktigt. Tänk om svampar gav dig superkrafter. Tänk om det slutgiltiga slutet inte var mer slutgiltigt än ”Game Over. Continue? Yes/No”. Tänk om tv-spel vore verklighet.

Genom att plocka fram saker som vi förknippar med tv-spel och applicera dem på min verklighet ska jag försöka förmedla vem jag är som person. Vad skulle jag göra om jag gavs ett extraliv? Vad skulle jag göra om alla små meningslösa sysslor fyllde ett gemensamt större mål? Vad skulle jag använda quick-save-funktionen till, om den fanns på riktigt?

Förhoppningen är att ni efter denna bloggserie ska känna mig bättre, och samtidigt öppnat er fantasi kring vad som skulle kunna vara möjligt om vi bara hade kraften från tv-spelen fast på riktigt. Det första inlägget i serien kommer redan imorgon, och därefter publiceras ett nytt inlägg varje fredag en tid framöver. Mycket nöje! 😀

Fotnot: I kommentarerna nedan kommer ni att kunna finna länkar till alla blogginlägg efter att de publicerats, för er som har hittat hit via en av de senare delarna i serien. Smidigt, inte sant? ^^

Etiketter:

2 svar to “Om tv-spel vore verklighet: Introduktion”

  1. Om tv-spel vore verklighet: Achievements « Ett glas juice Says:

    […] Ett glas juice En blogg om lite allt möjligt, men mest spel, av Andreas Berg « Om tv-spel vore verklighet: Introduktion […]

  2. Om tv-spel vore verklighet: Quick Save « Ett glas juice Says:

    […] Om tv-spel vore verklighet är en bloggserie som säger ”tänk om tv-spel vore verklighet”. Varje fredag publiceras ett nytt inlägg i serien där fenomen från spelvärlden tillämpas på verkligheten och jag försöker reda ut hur detta skulle påverka mig och min omgivning. […]

Kommentera

