Thailand: Mellanlandning i nord-Danmark

Resan har officiellt påbörjats. Sitter nu vid min systers laptop i hennes studentlägenhet i Lund där vi har lämnat av vår lille bråkstake till katt; Navi. Här ska hon trivas medan vi gottar oss med varma sandstränder och asiatiska delikatesser.

Nu är det för sent att lista ut vad vi behöver ha med oss, det är för sent att stressa kring packning och oavklarade sysslor. Vilket är väldigt skönt, nu återstår bara resa till Kastrup imorgon för att sedan ta flyget till Thailand. Och nog tror jag att jag har med mig allt jag någonsin skulle kunna behöva.

Sex stycken handplockade böcker att sluka i solen. Lagom med kläder för att klara sig tills nya inhandlas. Alla nödvändigheter som pass, pengar och småplock. Block och pennor för att kunna vara kreativt produktiv under resan också. Och så givetvis min Nintendo DS med lagom mängd spel.

Shutter Island. En av de sex böckerna som ska slukas.

Det enda jag känner att jag behöver ha avklarat innan jag kan lägga mig till ro ikväll och vila upp mig inför morgondagens resa är att fylla bloggflödet med lite fler inlägg. Så att jag slipper slänga mig in i första bästa Internet-café och knappra på ett tangentbord i några timmar det första jag gör.

För er som inte är intresserade av de automatiskt publicerande inläggen om tv-spel (hej mamma!) kan ni hitta alla Thailands-inlägg genom att gå direkt till https://ettglasjuice.wordpress.com/tag/thailand/. Jag ska göra mitt bästa för att hålla er uppdaterade med foton och intryck under veckorna vi är borta.

Är det något ni önskar att jag skriver extra mycket om finns alltid kommentar-fältet för att ge mig tips!

Etiketter:

2 svar to “Thailand: Mellanlandning i nord-Danmark”

  1. Pling Says:

    Har aldrig varit i Thailand men det skulle vara kul att få höra om deras spelbutiker, jag menar hemma i Sverige har vi Nästan Gamestop och Game i varje stad. Hur ser det ut i Thailand helt enkelt 😛

  2. Andreas Berg Says:

    Jag ska försöka scouta ut den lokala spelbutiksfloran så gott jag kan 🙂

Kommentera

