Mitt liv i spel: Introduktion

Alla tidsperioder innehåller milstolpar. När vi talar om en livstid, eller vad som avverkats av den, är dessa milstolpar många och vitt skilda. I bloggens anda kommer dock bloggserien Mitt liv i spel att granska en väldigt specifik typ av milstolpar. Nämligen några av de milstolpar som format mitt tv-spelande liv.

Det kommer inte bli varenda betydande milstolpe, men i denna första runda kommer jag framförallt täcka upp några av de mer minnesvärde och tydliga stegen som format mycket av hur mitt spelintresse ser ut idag. Allt från ett av mina tidigaste spelminnen till mer färska sådana. Förhoppningsvis ska detta ge en liten inblick i inte bara hur mitt spelande liv har sett ut, utan även ge en liten bättre bild om vem Andreas Berg, tv-spelstokig, egentligen är.

Som vanligt är det inte personen på bilden som har skrivit blogginlägget.

När serien är avslutad finns en stor chans att jag återvänder till vissa minnen och utökar med flera. Första delen i serien dyker upp redan imorgon och följande delar kommer sedan att publiceras varje måndag. Mycket nöje! 🙂

Fotnot: I kommentarerna nedan kommer ni att kunna finna länkar till alla blogginlägg efter att de publicerats, för er som har hittat hit via en av de senare delarna i serien. Smidigt, inte sant? ^^

Etiketter:

5 svar to “Mitt liv i spel: Introduktion”

  1. Mitt liv i spel: Pojken med dubbelskärmen « Ett glas juice Says:

    […] Ett glas juice En blogg om lite allt möjligt, men mest spel, av Andreas Berg « Mitt liv i spel: Introduktion […]

  2. Marko Says:

    Ohhh, detta ser jag fram emot, tur att du skrev ditt blogg inlägg på GP annars hade jag nog aldrig hittat hit. Denna sida blir bokmärkt direkt. Ser fram emot fler texter av dig, det var ju ett tag sedan man fick läsa de unika texterna. Ta och avnjut din semester riktigt mycket och spela inte för mycket bärbart nu;)!!
    MVH
    Marko(Marvi AKA Dreamhack, om du minns:))

  3. Andreas Berg Says:

    Visst minns jag dig Marko ^^ Kul att du hittat hit 🙂

    Och jag ska försöka att inte spela alltför mycket, men jag har DS:n med mig ;P

  4. Mitt liv i spel: Den eftertraktade gråa lådan « Ett glas juice Says:

    […] Mitt liv i spel är en bloggserie om några av mina starkaste milstolpar i form av spelminnen. Varje måndag publiceras ett nytt inlägg i serien där ni får veta lite mer om mig och min spelhistoria. […]

  5. Mitt liv i spel: Intermission « Ett glas juice Says:

    […] liv i spel: Intermission By Andreas Berg Mitt liv i spel tar paus i en vecka och är tillbaka nästa måndag. Istället: Ett gäng dansande […]

Kommentera

