Progress-rapporten: WoW v.3 – Working Day and Night

WoW-inlägg handlar om World of Warcraft. Språket och informationen som innefattas i detta inlägga kan uppfattas som förvirrande och allmänt konstigt för personer som ej spelar World of Warcraft. Du har blivit varnad.

Stackars Cuvar. Från soloprojekt till Recruit a Friend-boostad till Jewelcrafting-grindande till en riktig levande karaktär som gör dungeons och spelar spelet till, som det nu ser ut, att hamna på hyllan till framtiden trots allt. På level 77 kanske det är synd att klaga över att det tar för lång tid att levla, men jag orkar verkligen inte.

Jag trodde att jag i och med Dungeon Finder-verktyget hade hittat ett sätt som inte innefattar timmar av att göra samma Quests igen för att få upp ännu en karaktär till level 80. Problemet som jag inte riktigt hade begrundat var att XP:n som man får i dungeons när man närmar sig 80 knappt är märkbar, speciellt inte när all rested XP är slut. Efter en dag med mellan fem och tio dungeons står jag fortfarande kvar och trampar på level 77 och då beslutade jag att lägga in dödsstöten; jag lämnar Cuvar att samla damm tills efter Thailand.

Så, innebär det att jag inte har spelat något World of Warcraft? Nej, inte riktigt. Största händelsen i veckan som gått var Festergut som gick ner under gårdagen. Det var bara andra gången jag varit med sedan The Plagueworks öppnades i Icecrown Citadel, och efter att mina guildkamrater har kämpat hårt med Rotface beslutade vi oss för att ge Festergut några riktiga försök istället. Några blev bara två och utan större problem föll den odöda besten.

I sleep all night and I work all day...

Annars har jag allt mer dragits in på en sida av WoW som kanske inte många förknippar med spelet. Med många alts ges också stora möjligheter att tjäna pengar i spelet, genom lite fiffigt tänkande och nyttjande av _professions_. Jag har redan en lönsam verksamhet där jag drar in pengar från Auction House men det stoppar mig inte från att vilja utöka mina möjligheter till att dels tjäna guld, och dels hjälpa guildkamrater crafta det de behöver.

Först ut fick Cuvar sitt andra 450-profession i form av Mining bredvid Jewelcrafting, sedan började den långa smärtsamma proceduren att levla Engineering på min Death Knight Kenthorun, något som har gått framåt men där de sista 100 levlarna återstår. Anledningen till att det stannat upp är för att min Warrior Kardun ska få smelta alla ores, som behövs för Kenthoruns Engineering, och då samtidigt levla upp sin mining till max utan att behöva springa runt och mina själv. Så just nu levlar jag min tankande lilla warrior-dvärg så att jag når level 65 och möjligheten att bli grand master i Mining och sedan även Blacksmithing.

...I put on womens clothing, and hang around in bars!

Låter kanske inte så jättekul, men faktum är att hela den ekonomiska aspekten av World of Warcraft börjar bli allt mer lockande och snart troligtvis övergår till min huvudsakliga syssla i spelet i den här takten. Och det är faktiskt inte helt fel att ha lite pengar att spendera på sina egna karaktärer, och andras.

Etiketter: , , , , , ,

Kommentera

