Progress-rapporten: World of Warcraft v.2

Jag erkänner. Jag är väldigt lat. Lägg därtill tankspridd och lätt förvirrad och du har en kombination som ger upphov till ”Just fan, jag skulle vaccinerat mig för en timme sedan” eller ”Vänta nu, jag har inte skrivit klart mitt Machinarium-omdöme till bloggen va?”. Istället får ni en kort progress-rapport från World of Warcraft, signerad det senaste i alt-träsket att vandra upp mot åttio; min paladin Cuvar.

Nu kommer en massa mumbo-jumbo igen som ingen som inte spelat World of Warcraft kommer ha speciellt mycket till övers för. Inte mycket att göra åt, men jag antar att ni inte heller har något större intresse för hur det går för mina karaktärer i WoW till att börja med ;P

Den senate veckans WoW-spelande har i alla fall primärt fokuserats på att levla upp min Paladin från 70-snåret till 80. Strax efter att Dungeon Finder-verktyget släpptes såg jag till att paladinens dps-spec (Retri) fick ge utrymme för en tanking-spec istället och Cuvar är därmed numera Prot/Holy för att minimera väntetiden för instanser till nästan ingen alls. Det har dock slutat med att Linnea med sin resto-druid har healat mig tankandes en herrans massa dungeons, och jag har haft riktigt kul under tiden. Faktum är att det nog blir protection som är den spec jag kommer spendera mest tid åt att spela som när jag väl når heroics och emblem-samlande på min tredje karaktär att nå level-taket.

It's hammer time!

I övrigt har vi i mitt guild Viri Fortuitus tampat oss fram och nosat på de första bossarna i andra området i Icecrown Citadel. Ikväll blir det nya försök på Rotface och Festergut som faktiskt visat sig bjuda på en hel del utmaning, vilket dock är mycket välkommet. Igår satt jag på sidlinjen och hejade på men idag hoppar jag in i healing-skorna på prästen Alugrim och förhoppningsvis kan vi ta ner åtminstone en av de stora köttklumparna innan reset för veckan.

Etiketter: , , , ,

Ett svar to “Progress-rapporten: World of Warcraft v.2”

  1. Linnea Says:

    episkt värre hörrödudu! 😀
    Men eftersom jag tänkte köra lite feral-tank för att prova på så får du nog snällt sitta och acceptera att Cuvar får slänga på sig klänning och heala mig! :3

Kommentera

