Att ge sin flickvän en motorcykel i julklapp (Julklappar 09)

Så här veckan efter den största delen av julfirandet är över ges tid för reflektion, för en titt bakåt och uppskatta det som vi fått ta del av under julen. I sann kapitalistisk ”julklapparna är hela anledningen till att vi firar jul”-anda tänker jag fokusera på just klapparna som jag fått, och gett, julen 2009. Även om vi alla vet att julskinkan med senap är den viktigaste delen av julen. Och julmusten samt glöggen. Och att vistas med familjen. I den ordningen.

Jag tänker börja med att avslöja att jag inte såg några ”Nintendo SIXTY-FOOOOOOOUUUUUUUUURRRRRR”-reaktioner, vare sig från mig eller min familj, vid årets julklappsutdelning. Ska jag vara ärlig har jag nog aldrig sett det från någon annan än just den killen. Och Blaistoise-ungen såklart. Men jag är mycket nöjd med såväl det jag fått och det jag har gett (nöjd med reaktionerna på dem med andra ord) så jag tycker vi firar det genom att ge unge herr N64 en liten stund till i rampljuset.

Det närmaste var nog Linneas (flickvännen) reaktion på den tveklöst nördigaste presenten i år i vårt hushåll. Jag gav henne, bland annat, en motorcykel… i World of Warcraft. Till skillnad från vad vissa kanske tror var det dock en julklapp som uppskattades mycket och det var med ett brett leende på läpparna som hon brummade runt i Ironforge på min medhavda laptop medan resten av familjen satt frågvist väntande på en förklaring vad det egentligen var jag hade gett. Förklaringen ”det är en sak i spelet som tar mycket tid att få tag på, som jag har skaffat” fick duga.

Get to da choppa!

Det gavs även bort lite riktiga presenter, som i saker man faktiskt kan ta på och som inte består av ett gäng ettor och nollor i ett spel, men nu tycker jag vi går vidare till det viktigaste; mina presenter ;P. Linnea träffade precis rätt som vanligt och följde upp förra årets Vigilante med nästa bok från samme briljante man (Andreas Roman) i form av Mörkrädd. Eftersom jag inte kunde slita mig en sekund från Vigilante, eller När änglar dör för den delen, var också Mörkrädd den första presenten jag slängde mig på efter att allting hade öppnats och folk var nöjda och glada. Problemet är väl bara att jag personligen inte direkt gillar skräck, utanför spelsammanhang, men tack vare Romans fantastiska språk och berättarförmåga har jag inte kunnat slita mig än.

Jag har nog en liten man-crush på Roman. Japp. Så är det.

En annan bok som tillkom samlingen var även den mycket önskad. Den ultimata barboken får all annan spritrelaterad litteratur i samlingen att framstå som småpotatis med sina över 800 sidor om allt från spritsorters ursprung till vad varje bar bör innehålla. Min syster gav mig en hel rad av nyttiga saker till hemmet (bland annat ett nyckelskåp som var väl behövligt) medan min mor träffade mitt i prick med en riktigt snygg skjorta och såklart andra väsentligheter som varje människa behöver. En marsipancigarr, för att nämna något. Det växlades även en hel del mer privata julklappar under julaftonskvällen, men vad dessa är behåller jag för mig själv.

Vad har ni själva fått för kul i år, och vad har ni gett som ni kände träffade alldeles rätt? Jag kan inte tänka mig att någon överträffar mig dock. Min flickvän fick ju trots allt en motorcykel… (i World of Warcraft).

Etiketter: , , , , ,

3 svar to “Att ge sin flickvän en motorcykel i julklapp (Julklappar 09)”

  1. Linnea Says:

    Yussir, awesum julklapp till flickvännen där ja 😉

    Förövrigt så verkar spel-relaterade julklappar från flickvän till pojkvän vara väldigt populärt hos de killar jag pratat med efter julen. Framförallt om flickvännen själv inte spelar, vilket är trevligt! :3

  2. Progress-rapporten: WoW v.3 – Working Day and Night « Ett glas juice Says:

    […] Låter kanske inte så jättekul, men faktum är att hela den ekonomiska aspekten av World of Warcraft börjar bli allt mer lockande och snart troligtvis övergår till min huvudsakliga syssla i spelet i den här takten. Och det är faktiskt inte helt fel att ha lite pengar att spendera på sina egna karaktärer, och andras. […]

  3. Äventyr i Azeroth: Projekt ekonomiskt oberoende « Ett glas juice Says:

    […] nyfunna rikedomar satte jag på mig spenderarbyxorna och köpte alla möjliga saker. Bland annat en motorcykel till min flickvän. Nu är dock planen att inte falla för de stora siffrorna och inte spendera pengar på något […]

Kommentera

