God högkonsumerarhelg!

Nu var det ett tag (alldeles för länge) sedan sist, bloggen har legat i dvala och det finns orsaker. Men istället för att tråka ut er varför det inte har hänt något, tänker jag bara slänga mig in i leken igen. Med färre restriktioner (bloggen kommer inte uteslutande handla om spel, även om det fortfarande blir fokus), men förhoppningsvis många fler inlägg. Så utan längre dröjesmål är jag tillbaka med en önskan om en God Jul! Eller, som kanske sig bättre bör, God Högkonsumerarhelg!

Som vi alla vet är julen en tid då det sätts sprätt på pengar likt aldrig annars. Mycket på grund av alla julklappar som ska inhandlas och sedan ges bort. Och visst har det både utdelats och tagits emot julklappar i år, och jag är mycket nöjd med båda delarna. Men det är inte bara fram till julafton som plånboken står på vid gavel och pengarna flyger ut. Efter att sista julklappspappret har slitits av från den sista gåvan börjar den fruktade, och alltid så eftertraktade, rean.

Anledningen till att jag fruktar rean, mer än jag uppskattar den, är mitt innehavande behov av att köpa saker. Och med saker menar jag spel. Och då menar jag många spel. _MÅNGA_ spel. Ni vet säkert sedan tidigare att jag har ett mindre beroende av att inhandla spel, speciellt om det är kvalitativa spel till billiga priser. Ni vet säkerligen dessutom att jag har ett smått beroende av Steam, och tycker att det är farligt tillfredställande att se spelsamlingen på mitt Steam-konto växa. När vi kombinerar dessa tre. Spelköpsberoende. Steam. Och rea. Då blir det farligt.

Har ni missat att Steam rear ut det mesta i sin butik i sin vansinniga julrea så ska ni ta er en titt. Om ni vågar. Själv sitter jag med julpengarna i handen och bara flämtar efter alla titlar som jag vill ha. Telltale Games rear sin kompletta samling spel, varav jag länge har eftertraktat såväl andra säsongen av Sam & Max som Wallace & Gromit och inte minst den prisade Tales of Monkey Island-serien. För 50 euro har man kanske det bästa i episodiskt äventyrande som finns i sin ägo. Lägg därtill en drös av såväl gamla klassiker som nya indie-titlar för barnsligt små summor pengar. Det är många spel, till billiga priser, och köplusten vet ingen gräns.

Och egentligen är det väl inget fel med det, om det nu inte vore så att jag redan inhandlat (och fått i present) närmare 50 spel på Steam den senaste månaden. Det är inte så mycket en fråga om att slösa pengar (även om det såklart blir en faktor ju fler spel som tillkommer i högen) utan mer en fråga om att köpa så kolossalt mycket fler spel än jag hinner spela. Men det problemet känner vi ju till sedan tidigare, och ärligt talat lär det inte bli någon ändring på det framöver. Nästa gång jag nämner spelköp är jag säkerligen närmare 50 spel rikare igen. Som sig bör.

Etiketter: , , , ,

Ett svar to “God högkonsumerarhelg!”

  1. Bowling for Elfs and Zombies « Ett glas juice Says:

    […] har, som bekant, stor rea under julen och i denna rea kan hittas allt från billiga storspel till extremt billiga […]

Kommentera

