Pc-spelsmaraton

Begagnade pc-spel

Som jag tidigare har nämnt har jag ett problem. Och spelhögen växer. Så därför tänkte jag i alla fall göra något produktivt av det. I veckan som kommer ska jag försöka ta mig an så många av mina inköpta pc-spel som jag bara kan, och ge mikro-omdömen om alla jag tar mig tid att sitta ner en stund med. På bilden syns några få av alla pc-spel som jag inhandlat den senaste tiden, klickar ni på läs mer får ni dock se en nästintill komplett lista över titlarna det gäller. Har ni förslag på vilka jag bör tillägna mer tid än andra så vill jag gärna höra vad ni har att säga! Håll utkikt på min twitter för alla småuppdateringar och här i bloggen för mer ingående kommentarer om spelen som plöjs.

Listan

  • Damnation
  • Gudfadern
  • Silverfall
  • Sacred Gold
  • Sacred 2
  • Dungeon Siege II Deluxe Edition
  • Warhammer 40,000: Dawn of War
  • Lego Star Wars II: The Original Trilogy
  • Battlefield 2142
  • Alone in the Dark (det senaste)
  • Star Wars Battlefront II
  • Command & Conquer The First Decade (alla C&C-spel fram till och med Red Alert 2)
  • Matrix Path of Neo
  • Fahrenheit
  • CSI: Dark Motives
  • Rollercoaster Tycoon 3
  • The Movies
  • Slaget om Midgård
  • Rise of Legends
  • Halo
  • World in Conflict
  • Company of Heroes
  • Company of Heroes: Opposing Fronts
  • Jade Empire: Special Edition
  • Assassin’s Creed
  • Dreamfall
  • Command & Conquer 3: Tiberium Wars
  • Command & Conquer 3: Kane’s Wrath
  • Ground Control II: Operation Exodus
  • Splinter Cell Trilogy (Splinter Cell, Pandora Tomorrow och Chaos Theory)
  • Homeworld 2
  • No One Lives Forever 2

Många av spelen har jag redan spelat tidigare, men det finns flera guldkorn bland spelen som jag ännu inte hunnit testa. Nu är det dags att installera lite spel!

Etiketter:

8 svar to “Pc-spelsmaraton”

  1. Johan Eklund Says:

    Dungeon Siege II Deluxe Edition
    World in Conflict
    Jade Empire: Special Edition
    Dreamfall
    No One Lives Forever 2

    är ju givna spel att köra

  2. Linus Says:

    No One Lives Forever 2 var tider det. Förbannat bra!

    Company of Heroes är också ett måste!

  3. Henke Ö Says:

    Helvete, berg… Hur ska du lyckas med detta? :). Själv har jag mest lirat Tower Defense på sista tiden, jag och kalle satt här hemma igår och teamade senast faktiskt.

  4. Pc-spelsmaraton dag 1 « Ett glas juice Says:

    […] dag 1 En dag har passerat sedan jag påbörjade mitt pc-spelsmaraton och jag har redan hunnit sätta tänderna i ett gäng spel. Detta blir bara en kort reflektion […]

  5. jocke Says:

    Aja du har att göra iallafall ser ja!
    Lego Starwars är faktiskt roligare än man kan tro, körde igenom det på co-op med tjejen. Mycket underhållande

  6. LAMeduck Says:

    För Guds skull, spela inte Halo på PC!

  7. Pc-spelsmaraton dag 2&3 « Ett glas juice Says:

    […] och Splosion Man som har satt käppar i hjulen.Gårdagen blev nämligen helt utan framsteg i mitt pc-spelsmaraton. Dagen började med en liten tur in i Azeroth, vilket förvisso är en värld återspeglad i ett […]

  8. Andreas Berg Says:

    Tack för tipsen! Och LAMEduck, jag vet att Halo till PC är rätt så mycket ren skit i förhållande till Xbox-versionen. Men det var ändå lite lockande att testa det, även om bara som snabbast och sedan låta det samla damm i hyllan istället 😉

Kommentera

