En spelköparaholics bekännelse

Hej, mitt namn är Andreas Berg och jag är en spelköparaholic.

Man skulle kunna tro när mestadelen av mina pengar den senaste tiden har gått åt annat håll än till rena nöjen så borde det ha minskat antalet spelköp ganska drastiskt. Som äkta spelköparaholic hittar man dock snabbt andra lösningar.

Nej, jag har inte sålt mig själv på gatan för Gameboy-kassetter och jag har inte heller rånat en spelbutik. Lösningen heter begagnade pc-spel! En av fördelarna med att stå bakom kassan i en spelbutik är att man alltid har första tjing på begagnade spel som köps in i butiken, och eftersom just pc-spel har en något lägre prislapp i begagnat-hyllan finns det aldrig någon ursäkt till att INTE köpa en eller två av de mer intressanta titlarna som kommer in. Ursäkterna ATT faktiskt köpa är många fler.

Begagnade pc-spel

Begagnade pc-spel

Jag har ju faktiskt alltid undrat hur de där CSI-spelen är egentligen (efter test visar de sig att inte vara ren skit, men inte direkt bra heller) och Halo har jag ju bara till Xbox, varför inte PC också?

Det är lätt att hitta ursäkter, speciellt när priset är lågt. Vissa av titlarna känns dock mycket mer befogade än andra. Far Cry 2 till exempel (som jag inte fick med på bilden) har varit riktigt kul hittills och införskaffades för en bråkdel av vad det kostar nytt. Men i slutändan sitter jag med en hög spel varav många som jag inte ens öppnat fodralet till. Jag vet att jag inte är ensam med problemet, så därför vill jag höra era spelköparaholic-historier. Öppna upp er nu, hur många spel är det egentligen som ni har ståendes i hyllan som ni aldrig testat? Och hur ofta tänker ni vid ett spelköp att ”det här kommer jag spela någon gång när jag har tid över, kanske inte just nu, men någon gång”? Har ni kanske några bra tips på hur man ska bryta sig loss från banan och faktiskt spela lika mycket som man köper?

Etiketter: ,

6 svar to “En spelköparaholics bekännelse”

  1. Lillbirro Says:

    Du, berg, är verkligen inte ensam. Köpte ett helt paket begagnade PC Spel för inte allt för länge sedan, och suktar bara efter mer!

    http://www.pixbox.se/pic_show_id26990633.html

  2. Andreas Berg Says:

    Kvalitativa titlar i alla fall 😀 Men se till att spela dem också! 😉

  3. Swespy Says:

    Jag känner inte något värde i att köpa pc spel längre, spelar nu förtiden endast på ps3 o wii, och har därför inte råd att köpa spel så ofta 😦 😉

  4. Victor Thörn Says:

    haha jag är i fullgång nu! Har just nu i skrivande tid 4 spel påväg till mig. Varav två köpta ”bara för att”. Dom kommer förmodligen inte spelas på ett tag men förr eller senare när det är en torka i branschen kommer jag plocka upp spelen och spela dom.

    (spelen är Sly 2 samt God Of War)

  5. Christian Says:

    Tjena Andreas!

    Vi har precis slängt upp en sajt där man kan byta, köpa och sälja begagnade spel.

    Vi behöver nu feedback från gamers, då det är vår tänkta målgrupp. Feedback om vad man tycker om sidan, hur den kan bli bättre etc.

    Sidan kommer här och är gratis att använda:
    http://www.leps.se

    Keep on gaming!

  6. Fokuserat spelande « Ett glas juice Says:

    […] Att spela många spel är något jag alltid trivts med. Många olika spel. Det var ett av mina största argument till att jag inte började spelade World of Warcraft förrän i maj 2007. ”Jag hinner inte spela ett MMO samtidigt som jag spelar massvis andra spel”. En tes som senare bevisades när jag började spela WoW aktivt och spelade färre och färre spel. Men det finns en nackdel med detta lösaktiga hoppande från spel till spel, något som inte allra minst blev uppenbart under mitt begagnade-pc-spels-köpar-vansinne. […]

Kommentera

