Vem är jag och vad är detta?

Vad har du snubblat in på, vem är denne Andreas Berg och vad kan du vänta dig att få läsa på bloggen Ett glas juice? Klicka vidare för att få svaret på denna plågsamma cliff-hanger!

Namnet är Andreas Berg, författare av bloggen du för närvarande läser. Trogen spelentusiast sedan många år tillbaka (första dokumenterade beviset på min spelpassion återfinns i form av ett foto på mig, fyra år gammal, djupt försjunken i ett Game & Watch-spel) och slukar gärna alla spela på alla format i alla genrer om möjlighet ges. Har under senare tid även lagt stor energi kring byggandet och upprätthållandet av ett guild i World of Warcraft, något som dock inte kommer att prägla bloggen avsevärt även om avstickare i MMO-världen kommer att ske.

Vissa kanske känner igen mig från Gameplayer.se där jag var verksam i flera år och bland annat medverkade samt med-producerade en hel del webbtv med Gameplayer TV och Spelfredag i spetsen. Gameplayer TVs tredje och fjärde säsong sändes även på TV400 vilket konkret gör mig till tv-kändis, även om just ”kändis”-delen ska tas med en nypa/näve/skopa/container salt. Sedan drygt ett år tillbaka jobbar jag inte längre heltid med Gameplayer eller några av dess produktioner och har som följd lagt sajten bakom mig.

På bloggen Ett glas juice kommer ni kunna läsa mina tankar kring spel, branschen som helhet och i princip allting som har någon form av spelanknytning. Alla som känner sig intresserade att följa mitt lilla blogg-äventyr kommer lära känna mig och min förhållning till spel, och samtidigt kanske känner sig upplysta och välinformerade. Mest av allt hoppas jag att ni kommer att finna underhållning i att ta del av det där uppfriskande glaset spelrelaterade intryck, reflektioner och analyser på morgonen, eftermiddagen eller kvällen.

Även om jag har många tankar och ambitioner med vad jag vill göra med bloggen är detta bara de första infantila stegen, och därför vill jag veta vad just DU vill se här. Vad skulle göra Ett glas juice till den spelblogg du vänder dig till först när du slår på datorn på morgonen? Kommentera och kom med förslag.

Kommentera

